HS-awareness week 2020

Dag #7 i HS Awareness Week, 7/6

Idag är den sista dagen i HS Awarness Week 2020 och vi hoppas att ni har följt med vår resa och läst alla fina berättelser som vi har publicerat.

Vi avslutar veckan med en stjärnas berättelse. Vi har intervjuat Ida Engman, en musiker från Finland, som lider av HS och har skrivit en vacker låt om sin kamp med sjukdomen.

Dag #6 i HS Awareness Week, 6/6

En nyligen diagnostiserad HS-are berättar sin historia om kampen med att få en diagnos.

Dag #5 i HS Awareness Week, 5/6

Idag får ni läsa en berättelse skriven av en kvinna med gedigen erfarenhet av både sjukdomen Hidradenitis Suppurativa och att handskas med vården.

Dag #4 i HS Awareness Week, 4/6

En av våra medlemmar berättar om hennes kamp med HS, och avslutar med en vacker dikt till oss alla. <3

Dag #3 i HS Awareness Week, 3/6

Läs en personlig berättelse som börjar i författarens ungdom med intima och pinsamma upplevelser med både HS och pilonidalcysta.

Dag #2 i HS Awareness Week, 2/6

Att leva med HS! Idag går vi live med vår digitala release av www.levamedhs.se. Detta är en guide till dig som lever med Hidradenitis Suppurativa. Den har tidigare getts ut som en broshcyr som vi arbetat fram tillsammans med AbbVie och dermatolog Hassan Killasli, verksamhetschef vid Älvsjö Hudmottagning.

Dag #1 i HS Awareness Week, 1/6

Veckans startskott är en berättelse från en HS-are som har bott mycket utomlands och har upplevt vården på många skilda håll.

HS Awareness Week 2020, 1-7 juni

För att uppmärksamma detta i Sverige har vi gjort en agenda för varje dag i veckan. Vi kommer att publicera:

1. Nya personliga HS-berättelser
  2. En intervju med en HS-stjärna
  3. Vår ”Leva med HS”-broschyr på webben

Håll utkik!

Vi uppdaterar denna sida dagligen.

Veckans hash-taggar #

I hela världen används sociala medier för att uppmärksamma denna vecka, och alla är välkomna att använda följande hash-taggar:

#hsawarenessweek2020 – Detta är den allmänna globala taggen.

#hswalk2020 – Bilder som taggas med denna sammanställs globalt på www.hsconnect.org.

#hssweden2020 – Detta är Sveriges tagg.

#hsforeningensverige – Detta är föreningens tagg.

#hswindow2020 – Denna tagg representerar alla HS:are, från dem som har en liten böld till dem som inte kan röra sig. I dagens globala läge är det många som isolerar sig mer än vanligt och ser ut på världen från sina fönster på grund av Covid-19. Vi som har HS känner kanske igen oss extra då många av oss isolerar sig på grund av bölder, smärta, skam och hopplöshet. Denna tagg är för alla.

Har du instagram eller facebook? Då kan du lägga upp en bild eller flera, gärna med HS-färgerna blå och lila, och skriva med dessa hash-taggar.

Dessa bilder får du använda om du vill:

En bild som visar växt, utomhus, blomma, blå

Automatiskt genererad beskrivning
En bild som visar skärm, inomhus, TV, framsida

Automatiskt genererad beskrivning