HS-awareness week 2021

Nu går startskottet för HS-veckan över hela världen och HS-föreningen Sverige är med så klart!

Vi har en händelserik vecka framför oss och hoppas att du hänger med på hashtaggar och Zoom-möten.

TÄVLING!

För medlemmar: På söndag den 13 juni har vi en utlottning av spännande hud- och sårvårdsprodukter. Fem vinnare kommer att utropas. Dessa får dessutom varsitt gratis medlemskap i föreningen för år 2022.

Delta i tävlingen genom att skicka in ditt bästa tips eller trix för hur du hanterar din HS, eller ställ din bästa fråga om HS till oss. Vi kommer att publicera alla svar på vår facebook och hemsida anonymt. Skicka in ditt bidrag senast lördag 12 juni till tipsotrix@hsforeningensverige.se

Vi kommer att ange vinnarnas för och efternamn vid utlottningen, vill du använda ett alias eller smeknamn, skriv det i meddelandet.

Bli medlem och delta! Endast 75kr denna vecka. https://www.hsforeningensverige.se/om-foreningen/medlemskap/

VECKANS HÄNDELSER

Måndag 7/6: Prata med styrelsen via Zoom kl.19.00. Anmäl dig till styrelsesnack@hsforeningensverige.se

Tisdag 8/6: HS-snack via Zoom kl.19.00. Anmäl dig till hssnack@hsforeningensverige.se

Onsdag 9/6: Hur påverkas HS av stress? Kort föreläsning av Stressterapeut Sanne Lahtinen (vice ordförande) och frågestund. Sker via Zoom, anmäl dig till anmalan@hsforeningensverige.se

Torsdag 10/6: En kartläggning över ditt liv och din HS. En digital guide till hur du kan skapa en tidslinje och få en överblick om hur dina livshändelser sammanfaller med HS-skoven.

Fredag 11/6: “Min 20-åriga HS-historia” Michael delar med sig av sin HS-berättelse.

Lördag 12/6: Håll koll på ditt HS-mående. En digital guide som ger dig insikt över en längre tid på hur du mår både fysiskt och psykiskt. Lätt att ta med till doktorn.

Söndag 13/6: Utlottning av vinster från tävlingen. (Se ovan.)

VECKANS HASHTAGGAR #

I hela världen används sociala medier för att uppmärksamma denna vecka, och alla är välkomna att använda följande hash-taggar:

#hsforeningensverige – Detta är föreningens tagg www.hsforeningensverige.se

#hswindow2021 – Denna tagg representerar alla HS:are, från dem som har en liten böld till dem som inte kan röra sig. I dagens globala läge är det många som isolerar sig mer än vanligt och ser ut på världen från sina fönster på grund av Covid-19. Vi som har HS känner kanske igen oss extra då många av oss isolerar sig på grund av bölder, smärta, skam och hopplöshet. Denna tagg är för alla.

#hssverige2021 – Detta är Sveriges tagg.

#hsawarenessweek2021 – Detta är den allmänna globala taggen.

#hsrocks – hsconnect.org har en kamanj som uppmärksammar HS genom stenar. Ta kort eller måla din sten och använd hashtaggen för att visa att HS rockar! Läs mer på https://www.hsconnect.org/hs-rocks

#BringHStoLight

#HopeforHS

Har du instagram eller facebook? Då kan du lägga upp en bild eller flera, gärna med HS-färgerna blå och lila, och skriva med dessa hash-taggar.

Vi kommer att vara aktiva på facebook https://www.facebook.com/hsforeningensverige och våran hemsida https://www.hsforeningensverige.se